mandag den 27. oktober 2008

Maze (London)

Restaurant: Maze
Hjemmeside: http://www.gordonramsay.com/maze

Jeg ville ønske at jeg kunne skrive en lang og detaljeret review over Maze. Desværre er alle mine billeder i så dårlig stand at i må nøjes med mine ord; Maze var fantastisk. Klart den bedste restaurant jeg har besøgt i London og den kommer ind på en god anden plads (undskyld Herman, i er nu kun nummer tre), lige efter Noma, over mine favorit restauranter.

Stedet er lyst og moderne indrettet, lidt som en labyrint uden at de har gjort det for besværligt for sig selv og sine gæster.

Vi valgte deres tasting menu, som virker lidt som en a la carte menu på den måde, at man har en menu over ca. 10 af hver af kategorierne; startere, hovedretter og desserter. Og så sammensætter man sin helt egen tasting menu. Dette betyder at man kan sammensætte sin tasting menu helt efter ens egen smag og lyster og det virkede virkelig godt.

Jeg vil ikke gå gennem alle retterne. Det er lidt kedeligt uden billeder, men jeg vil lige fremhæve to af retterne, der var specielt gode og som jeg klart kan anbefale. De var i menuen beskrevet som; ” Pressed marinated foie gras, Lincolnshire smoked eel, baked potato foam and dill” og ” Assiette of sandwiches, ‘BLT’ and croque monsieur”. Disse var begge helt fantastiske; BLT’en blev serveret i et glas og med en lille oste sandwich til. En virkelig interessant fortolkning af en engelsk klassiker. Og fois gras’en med røget ål var en interessant og fantastisk smagfuld sammensætning.

Vi valgte at drikke drinks til maden. Maze har en udmærket drinks kort og vi synes at det er hyggelig at få drinks til maden engang imellem. Sammensætningen af det gode mad, selv at kunne sammensætte sin tasting menu, at kunne få drinks til maden og at der ikke blev begået en eneste fejl under hele middagen er, hvad gør Maze så fantastisk i mine øjne.

Vi have en god og hyggelig aften på Maze og det bliver bestemt ikke sidste gang vi besøger stedet.

Ingen kommentarer: