mandag den 27. oktober 2008

L’atelier de Joel Robuchon (London)

Restaurant: L’atelier de Joel Robuchon
Hjemmeside: http://www.joel-robuchon.com/

Vi besøgte L’atelier de Joel Robuchon en aften, hvor vi tog deres tasting menu. Restauranten er relativ ny, men samme chef har en del michelin stjerner på hans restauranter andre steder i verdenen. Vi følte os derfor ret sikre på at dette nok skulle blive en god aften. Stedet er indrettet nyt og hipt i sort og rød. Man kan enten sidde ved et bord eller på barstole rundt om køkkenet. Vi sad på barstole som var en udmærket ting at prøve.

Det er desværre ret mørkt i restauranten og jeg har derfor ikke fået taget særlig gode billeder. Jeg har derfor valgt kun at vedlægge nogle billeder og også kun at omtale de retter i kan se på disse billeder.

Efter et par retter fik vi denne fantastiske ret; æg ”cocotte” med en let creme af vilde svampe på toppen. Virkelig en lækker ret og det ser godt ud serveret i et glas.
Herefter fik vi en stegt fois gras med en citrus gratin i bunden. Dette er klart den bedste stegte fois gras jeg har fået. Det fede fois gras smagte fantastisk sammen med den syrlige og sprøde citrus gratin.
Vi fik herefter en kammusling stegt i dens skal og med en havtang smør. Denne ret sagde mig ikke så meget. Jeg synes at smørret gjorde at det smagte for meget af fisk.

Til hovedret fik Sebastian fasan med fois gras fyld og en lækker cremet kartoffel mos. En udmærket ret. Joel Robuchon er kendt for hans cremede kartoffel mos.
Og jeg fik en ”Le Burger” af bøf og fois gras og lidt pomfritter til. En lækker og simpel ret. Tjeneren ville gerne vide, hvad jeg bedst kunne lide, og mente bestemt at det måtte blive denne ret. Og det er dog også tæt på, men den stegte fois gras var nu bedre.
Vi havde en dejlig aften, hvor meget var helt fantastisk og andet lidt faldt til jorden. Bl.a. var der et mixup med vores desserter, så jeg fik predessert og Sebastian fik dessert. De fik dog hurtigt rettet denne fejl og vi fik begge hvad vi skulle have. Derudover følte vi os lidt malplaceret i restauranten. Det var som om de prøver lidt for meget på at være hip. Tjeneren gik f.eks. meget op i at Christina Aguilera skulle komme senere om aftenen, hvad jeg var egentlig ret ligeglad med.
Jeg tror dog alligevel at jeg gerne vil prøve stedet igen, da nogle af retterne var ret fantastiske og opfindsomme.

Ingen kommentarer: