fredag den 1. marts 2013

Brdr. Price - et hurtigt kig

Restaurant: Brdr. Price
Hjemmeside: http://rosenborggade.brdr-price.dk

I søndags var vi for første gang til vinfestival. Det foregik i Børsen og blev arrangeret af Theis vine. Det er en mystisk oplevelse, at prøve så mange vine på blot et par timer. Vi prøvede måske 50 vine, men kun en mundfuld af hver - eller to, hvis den var virkelig god. Det var sjovt at prøve, men helt ærligt var det svært at blive meget klogere, når man bare gik fra den ene til den anden producent. Men om ikke andet fik vi noteret ned, om de 50 vine var nogen, vi kunne tænke os at prøve igen - fordelen er jo netop, at vi så allerede ved, at vi ville kunne få den i Theis's vinbutik.

Efter smagningen fik vi hver to retter hos Brdr. Price - i deres nye spisestue. Ja faktisk, tror jeg ikke, at den er så ny. Det er bare lang tid siden, at vi sidst var der.

Jeg fik:
Brødfritter med brandademayo.
Cassoulet.
Og Sebastian fik:
Terrine på kanin og foie gras.
Bøf Stroganoff.


Det var sjovt at prøve deres cassoulet, som er en ret, jeg holder meget af. Men jeg var nok ikke helt tilfreds. Den havde en god smag, men var lidt tør i det, og jeg kunne nemt have undværet rasp låget på toppen. Desuden foretrækker jeg retten, når bønnerne er mere i centrum, fremfor her, hvor de var kogt meget ind i retten.

Mine brødfritter var skønne som altid, og Sebastians retter var også rigtig gode - næste gang vil jeg have Bøf Stroganoff :)

Deres "nye" spisestue er ret imponerende og med en god stemning. Der var godt fyldt denne søndag aften, som også resulterede i, at det tog os 1 time og 40 minutter at bestille og spise blot to retter.

Ingen kommentarer: