torsdag den 2. juni 2011

London madoplevelser mm.

I har nu fået alle mine indlæg om vores michelin oplevelser i London for denne gang. Men vi fik naturligvis også andet at spise - man skal jo også have noget til frokost.

Fish and chips på Fishworks:

Vi startede med at dele en god portion blæksprutte ringe med hvidløgs mayonnaise til. De var friske og virkelig lækre - selv Sebastian, der normalt ikke spiser blæksprutte, kunne lide dem.

Til hovedret fik vi begge fish and chips; torsk til mig og rødtunge til Sebastian. Begge var gode, og tilbehøret var også lækkert. Især kunne jeg godt lide, at man automatisk fik nogle mosede ærter med, og deres tatar sovs var virkelig lækker og sandsynligvis hjemmelavet. Sebastians usædvanlige valg i fisk viste sig at være god. Den var meget finere i det end torsken, og det var interessant med skindet på fisken. Næste gang, vi skal have fish and chips, vil jeg måske også eksperimentere med en ny slags fisk.



Fishworks er et sted, vi endte, bare fordi vi lige kom forbi. Egentlig var vi på vej til vores sædvanlige fish and chips sted; the golden hind. Men så så vi denne og synes, at den skulle have en chance. Og det viste sig at være en rigtig lækker sted at få fish and chips - mindst ligesågod som the golden hind.

Italiensk på Jamies italien:

Sebastian startede med sprøde riskugler med svampe og mozzarella og en arabiatti sovs til at dyppe i. De var desværre lidt kedelige.

Og jeg fik friteret blæksprutte med en luftig hvidløgs mayonnaise. Det var sjovt at få andet end bare ringe, men skal jeg være ærlig, så fandt jeg blæksprutten på Fishworks betragtelig mere smagfuld.


Til hovedret fik Sebastian en italiensk burger, der ikke var særlig god.

Og jeg fik en pasta med kanin, mascarpone, citron og brødkrummer. Det var en OK ret, men jeg har fået bedre.



Vi endte på Jamies en frokost hvor vi ville have italiensk og ikke mente, at det bare skulle være den sædvanlige Spaghetti House, men helt ærligt er vi yderst skuffede og vender ikke tilbage. Så hellere Spaghetti House igen.

Le fromagerie:

Dette var en blanding af butik og spisested, hvor man kunne få forskellige ting såsom ostetallerken, pies og meget andet. Det er et måske usædvanlig valg for os men sjovt at prøve, og vi vender sandsynligvis tilbage.

Ingen kommentarer: