tirsdag den 14. juni 2011

Grønbech og Churchill

Restaurant: Grønbech og Churchill
Hjemmeside: http://www.gronbech-churchill.dk/

Restauranten har to menuer; en de kalder Grønbeck og en anden de kalder Churchill. Dette var vores første besøg på restauranten, og vi valgte hver vores menu, Grønbeck til mig og Churchill til Sebastian, hvor vi dog valgte at bytte første ret.

Sebastian fik altså første ret fra Grønbeck menuen, som var en bøf tomat med karry, vanilje, lime og mynte. Dette var nok den eneste ret denne aften, som vi var desideret skuffede over.


Og jeg fik marineret havtaske med salatløg, rødløg og blomster fra purløg i en aromatisk vinaigrette på rosenvand og rosenblade. Dette var en virkelig blød og dejlig fisk og tilbehøret gav retten en meget unik smag.


Sebastians anden ret var en jordskok suppe med rå kakao, andelever og en sauce af andehjerter.


Og jeg fik en grøntsagsret med tyk grøn asparges, forårsløg, ramsløg og skalotteløg.


Sebastians hovedret var hvide asparges med stegt og glaseret svinebryst.


Og min hovedret var sort hummer hale stegt med brunet smør og hvid balsamico samt en pocheret hummer klo med tilbehør af nye danske kartofler og forårs grønt.


Inden desserten tilvalgte vi noget ost til menuen; Sebastian fik osteretten.


Og jeg fik osteudvalget, der var udmærket men manglede noget tilbehør.


Til dessert fik jeg nogle nye rabarber med en cremet yoghurt sorbet. Dette var en god frisk dessert.


Og Sebastians dessert var brændte mandler, søde dadler med karameliseret, geleret sødmælk og mokka toner.


Til kaffen fik vi lidt chokolade; lys med knas samt en blød mørk og bitter.

Maden på Grønbeck & Churchill var simpelt, godt og originalt, hvor især fiske retten, jeg fik, var fantastisk. Vinmenuen var god til prisen. Og stemningen var rolig og afslappet. Vi vender tilbage en anden gang.

Ingen kommentarer: