søndag den 6. juli 2008

REEF N' BEEF

Restaurant: Reef N' Beef Pris: 1600 kr. for to personer Hjemmeside: http://www.reefnbeef.dk/ Reef n’ Beef har en speciel mening for Sebastian og jeg. Det var her vi havde vores allerførste date for tre år siden nu. Siden da er det blevet en tradition at vi spiser på Reef n’ Beef på vores årsdag. Til forret fik jeg en ”Ibacus Peronii Tempura”, en friture stegt australsk hummer med en grøn salat og en passionsfrugtsdressing. En udmærket ret men jeg havde nok forventet mig mere af den. Ifølge menuen skulle salaten være lavet af grøn papaya, men i stedet fik jeg en hel normal grøn salat som var lidt skuffende.

Sebastian fik ”Wagyu N’Tuna” som var en forret bestående af tre små retter; et stykke tunfisk, et stykke Wague-filet samt en stykke tasmansk lakserulle. De tre stykker var serveret på hver sin lille ske. Stykkerne var dog for store til at spise i et bid som gjorde dem besværlige at spise. Sebastian var ikke særlig imponeret af denne ret.

Til hovedret fik jeg en ”Beef N’ Bug” som var en bøf af australsk oksefilet med en hummerhale, stegte grøntsager og en vild-tomat béarnaisesauce. En meget imponerende ret af udseende og også smag. Jeg er usikker på om hummerhalen gav noget til retten eller om den kun var der for wow-effekten. Men det smagte alt sammen lækkert. Bøffen var stegt perfekt medium rare og sovsen var dejligt smagfuldt.

Sebastian fik en ”Redcliff Beef” som var en bøf af oksemørbrad med spinatravioli, squash og tomattærte, glaseret quandong-frugt og shirazsauce. Han sagde at retten var god men at han har fået bedre bøffer.

Til dessert delte vi en ”Death by Chokolade” dessert, som består af et udvalg af 7 små chokolade desserter. En dejlig romantisk ret at dele.

Vi fik ingen vin til maden men fik i stedet en række drinks fra den udmærkede Oz bar i restauranten. Jeg startede med en ”The Dream-Time drink”, som bestod af Midori og jordbær likør, blended med frisk citron, jordbær, mango og is. Virkelig lækker og frisk drink. Og Sebastian fik en ”Raspberry Roo”. En udmærket drink med en tydelig hindbær smag.

Derefter fik jeg til hovedretten en ”Fraser Island Ice Tea” med Tequila, Vodka, Gin, Triple-sec, Rum og Passoa med Sour mix og Cola og Sebastian fik en ”Wizard of Oz” med grape, vodka og grenadine tror jeg. Jeg er ikke helt sikker på disse ingredienser.

Til sidst fik jeg til desserten en Mango Margarita, som var helt fantastisk og overraskende god til vores chokolade dessert. Ingredienserne er Rum, blended med frisk sour mix, mango og is. Og Sebastian fik en Appletini som smagte udmærket. Jeg er ellers normalt ikke en fan af disse tini’er, men denne var god.

Alt I alt en god aften. Og vi vil helt sikkert sidde der igen om et år. Ideen med drinks til maden var en dejlig afveksling og noget jeg gerne gør igen.

Efter restauranten besøgte vi vores bænk!

På vores første date sad vi der og småkyssede lidt og på et tidspunkt kom der en gruppe kvinder forbi og de sagde ”gud, hvor er de søde” om os. Det morede os naturligvis. Og denne aften mødte vi så Preben. Da han så hvordan jeg kælede for Sebastians hoved i mit skød, nød han synet så meget, at han lige måtte fortælle os, hvor nuttede vi var. Ham fik vi en hyggelig lille sludder med. Han mente at vi var forkælede, da alle under 30 er forkælede?

Hmm vi må se yngre ud end vi er :)

Ingen kommentarer: